Bizi takip edin
Bizi takip edin

Piyasada 'sahte kalp ilacı' iddiası

11.1.2017 09:47:13
<div class="icerikyazi">Manisa'da bir &ccedil;ocuk babası &Ccedil;ağlar &Ccedil;il, fenalaşınca 2014 yılında kaldırıldığı hastanede beş ay arayla iki defa a&ccedil;ık kalp ameliyatı oldu.</div> <div class="icerikyazi">&nbsp;</div> <div class="icerikyazi">Metal protez kalp kapağı ile yaşamını s&uuml;rd&uuml;ren &Ccedil;ağlar &Ccedil;il'e doktorlar tedavisi i&ccedil;in toplar ve atardamarı gevşeterek, kalbin kan pompalamasını kolaylaştırıp, kan akışını d&uuml;zenleyen y&uuml;ksek tansiyon ilacı verdi.</div> <div class="icerikyazi">&nbsp;</div> <div class="icerikyazi">&Ccedil;il, iki yıl boyunca bu ila&ccedil;ları kullandı. Ancak, en son ge&ccedil;en kasım ayında aldığı ila&ccedil;lar nedeniyle rahatsızlandığını ve kabızlık sorunu yaşadığını belirten &Ccedil;il, dışkısında kalp tedavisi i&ccedil;in kullandığı ilacın &ccedil;ıktığını farketti. Normal şartlarda i&ccedil;mesinden sonra 6 dakika i&ccedil;inde erimesi gereken ilacın 24 saat ge&ccedil;mesine rağmen erimemesinden ş&uuml;phelenen &Ccedil;il, hapın daha &ouml;nce kullandıklarından farklı olarak plastik gibi olduğunu g&ouml;rd&uuml;.</div> <div class="icerikyazi">&nbsp;</div> <div class="icerikyazi">İlacın sahte olmasından ş&uuml;phelenen &Ccedil;il, soluğu kendisine ilacı yazan Manisa Merkez Efendi Hastanesi'ndeki doktorunun yanında aldı. Doktorun kendisini ilacı aldığı eczaneye y&ouml;nlendirmesinin ardından Manisa İl Sağlık M&uuml;d&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;'ne giden &Ccedil;il, yetkilerle g&ouml;r&uuml;şerek, şikayetini anlattı.</div> <div class="icerikyazi">&nbsp;</div> <div class="icerikyazi">Haplar, Manisa İl Sağlık M&uuml;d&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; İla&ccedil; ve Eczacılık Birimi'nce inceleme altına alındı. İla&ccedil;lar, Sağlık Bakanlığı'na g&ouml;nderildi.<br /><br /><strong>DAVA İ&Ccedil;İN BAKANLIK SONUCUNU BEKLİYOR</strong><br /><br />Olayın ardından ila&ccedil;lara karşı duyduğu g&uuml;vensizlik sebebiyle tedavisini ihmal eden &Ccedil;ağlar &Ccedil;il, &ouml;l&uuml;m korkusu ile burun buruna yaşıyor. Dava a&ccedil;ıp, hakkını arayacağını belirten &Ccedil;il, <strong>"Bu ila&ccedil; benim s&uuml;rekli rahatsızlığıma neden oluyor. S&uuml;rekli &ouml;l&uuml;m korkusu ile yaşamak apayrı bir duygu. Hayatımı bu ilaca bağlı olarak yaşıyorum. B&uuml;t&uuml;n hayatım bu ila&ccedil;lara bağlı. Bunlar da sahte &ccedil;ıktıktan sonra kime veya ne ye g&uuml;venerek yaşayayım"</strong> dedi.</div> <p>&nbsp;</p>