Bizi takip edin
Bizi takip edin
Medya

Yolsuzlukları haber yapan kanal kapatıldı...



13.3.2018 18:15:27
Kanal 52 televizyonunun kapısı, AKP’li Ordu Büyükşehir Belediye tarafından mühürlendi.

Ordu’da 25 yıldır yayın yapan, son 10 yıldır da uydudan izleyicileriyle buluşan Kanal 52 televizyonunun kapısı, AKP’li Ordu Büyükşehir Belediye tarafından mühürlendi. Ordu’nun en eski yerel televizyonu Kanal 52, 30 çalışanıyla birlikte işsiz kaldı.

AKP’Lİ BELEDİYENİN YOLSUZLUKLARI HABER OLUNCA KANAL KAPATILDI

Kapısı AKP’li belediye tarafından mühürlenen Kanal 52 TV’nin Genel Müdürü Akın Çiçek, konuyla ilgili Odatv’ye konuştu. Kanal 52 TV’nin Genel Müdürü Akın Çiçek, son 6 ayda Ordu Büyükşehir Belediyesi’nin imar ve ihale yolsuzluklarına ilişkin haberler yaptıklarını ve sonrasında kanalın kapısının mühürlendiğini ifade ederek şöyle devam etti:

 “Son dönem de Büyükşehir belediyesiyle ilgili yapmış olduğumuz haberlerin, sayın belediye başkanını ve ekip arkadaşlarını rahatsız etmesinden dolayı, Türkiye’ye ilk kez örneği olmayacak şekilde bir televizyon kanalının ruhsat yenileme işlemini yapmadığı ve yangın mevzuatına uymadığı için kapısı mühürlenip ticari faaliyetleri ruhsat alana kadar men edilecektir ifadesiyle mühür vuruldu. Böyle bir uygulama ne Türkiye’de ne başka bir yerde görülmedi. 25-30 emekçi arkadaşımız da işsiz kalarak evlerine döndüler. Ne zaman yayına başlayacağımızı da bilmiyoruz.

Üstelik son iki yıldır da Ordu Büyükşehir Belediyesi ruhsatsız ve yangın mevzuatına uymadığını iddia ettiği bu kanalla kurumsal bir anlaşma imzalamış ve her ay ciddi bir para aktarmakta iken…”

20 YILLIK BİNAYI DENETLEMEK NEDEN ŞİMDİ AKILLARINA GELDİ

Akın Çiçek binanın neden mühürlenmesi ve yaşanan süreci Odatv’ye şöyle anlattı:

“Öncelikle Büyükşehir Belediyesi’nin itfaiye denetleme ekibinden gelerek, binamızın yangın mevzuatına uygun olup olmadığına baktılar. 45 gün önce yapılan bu denetimden sonra, bize bir ay süre vererek yangın yönetmeliğiyle ilgili eksikliklerimizi tamamlamamızı istediler. Biz de kendi adımıza bütün bu eksiklikleri tamamladık. Ancak bu sırada da bina sahiplerinin yapması gereken iki duruma işaret etmişlerdi. Bir tanesi; çatının ahşap olduğundan yangınla ilgili mevzuata göre çelik olması ve izolasyon olması. Diğeri de yangın merdiveninin olması. Biz de binanın 20 yıldır burada olduğunu, 2007 yılındaki imar mevzuatına göre eski binalarda bu durumun söz konusu olmadığı yönünde bir hukuki yönde başvuru yapacağımızı söylememize rağmen, onlar ‘hayır çatıyı değiştirmeniz gerekiyor’ dediler. Biz de bunun üzerine kendi mimarımızla birlikte proje çizdirdik ve çatı yapmayla ilgili Altınordu Belediyesi’nden ve Büyükşehir Belediyesi’nden süre istedik. Buna da izin vermediler. Bu süreç uzayınca en son Pazartesi günü Büyükşehir Belediyesi’nin talimatıyla Altınordu Belediye zabıta ekiplerini göndererek, bizim binayı terk etmemizi, elektriği kesmemizi hatta jeneratörü bile kapatmamızı istediler. Biz de yayınımızı durdurmak zorunda kaldık.”

RTÜK GÖRÜŞMEDE NE SÖYLEDİ

Konuyla ilgili RTÜK’le de görüştüklerini ifade eden Akın Çiçek sözlerine şöyle devam etti:

“RTÜK, ‘siz teknik mevzuatla ilgili bize bağlısınız ama, ruhsat ve yangın mevzuatı ile ilgili yerel  yönetimlerden onay ve destek almak zorundasınız’ dediler. Bizim burada eksik olan bir durumumuz var ama biz diyoruz ki, kardeşim biz bu haberleri yapana kadar 4 yıldır, 5 yıldır, 25 yıldır yayın yaparken bizi sorgulamadınız da haberlerden rahatsız olduğunu ifade ettikten sonra mı bize bu uygulamayı reva gördünüz. Evet bizim eksimiz var doğru söylüyorsunuz. Biz de kendi eksiklikleri görüp yangın mevzuatına göre bunları yapmalıyız. Ne oldu da şimdi bize bu baskıyı yaratıyorsunuz.

Hukuki sureci başlattık. Belki de yürütmeyi durdurma kararı verilecek.”

GAZETECİLER “KÖR, SAĞIR, DİLSİZ”

Akın Çiçek Kanal 52’nin kapatılmasıyla ilgili Ordu’daki dört gazeteci cemiyetinin de hiçbir şey yapmadığını ifade ederek, kendisinin bu derneklere üye olduğunu ancak bu süreçten sonra dördünden de istifa ettiğini söyledi. Akın Çiçek’in ifadeleri şöyle:

“Orduda 4 tane gazeteciler Cemiyeti var. Hiç biri bizimle ilgili bir refleks göstermedi üzücü olan bu. Ben saydığım bütün o 4 cemiyete üyeydim, yöneticisiydim istifa ettiğimi açıkladım. Bizi üzen Ordu’daki basının kör, sağır ve dilsiz olması… Ordu’daki 2 gazete dışındaki hiç kimse bu konuyla ilgili haber de yapmadılar.”



İLGİLİ HABERLER