Yön Haber
YÖN Radyo
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Podcast
Video
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Yön Haber
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Yön Haber
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Ekonomi

En ucuz maaş Türkiye’de

Sözü yazarı Murat Muratoğlu bugünkü yazısında Türkiye ekonomisine dair değerlendirmelerde bulundu.

Yayınlanma Tarihi: 9 Temmuz 2021 - 11:06:55
Güncelleme Tarihi: 9 Temmuz 2021 - 11:07:52
En ucuz maaş Türkiye’de
PAYLAŞPAYLAŞPAYLAŞWechat

Erdoğan’ın ‘Avrupa’daki en ucuz motorin ve benzini kullanıyoruz’ sözlerine dikkat çeken Muratoğlu, kuvvetle muhtemel 3 vakte kadar benzine ve motorine yine zam geleceğini belirtti.

İşte yazının ilgili kısmı;

Erdoğan, Avrupa’daki en ucuz motorin ve benzini kullandığımızı söyledi… Kuvvetle muhtemel üç vakte kadar yine zam gelecek benzine ve motorine…

Ucuz ama bize mi ucuz? Euro kazanıp ziyarete gelene mi? Ucuz deyip benzini Euro’ya çeviriyorsan bir zahmet asgari ücreti de Euro’ya çevireceksin. Ya da “Tamam benzin pahalı değil ama siz fakirsiniz” diyeceksin.

★★★

Verelim 2.825 liralık asgari ücreti hadi bir ay geçinsin… Önce onu bir görelim… Sonrasında tekrar kameraların karşısına geçip “Bizde benzin ucuz” desin!

Türkiye’de asgari ücretli ne alıyor? Ayda 274 Euro… Benzinin litresi ne kadar? Güncel fiyatlarla 0.77 Euro…

Ne kadar benzin alabilir asgari ücretli? Vergisine aylardır sübvansiyon uygulandığı ortamda bile alabildiği yaklaşık 356 litre…

★★★

Adam sen de! Ekonomimizin uçtuğuna inanıyorsun da, Türkiye’nin en ucuz benzini kullanan, refah içinde yaşayan bir ülke olduğuna mı inanmıyorsun?

Avrupa’nın en pahalı benzini nerede? Norveç’te… Litresi 1.58 Euro… Ülkede asgari ücret yok. En vasıfsız, yoldan çevireceğin işçinin saatlik kazancı 18 Euro…

Aylık 3.240 Euro’ya denk gelir ki; 2.050 litre benzin alır… İsterlerse benzinle yıkanır. Ayda ortalama kişi başı 5.200 Euro kazanıyorlar Norveç’te, kim karışır?

★★★

“Benzin ve motorinde zamları otomatik sistem yapıyor, biz yapmıyoruz!” diyorlardı. O zaman işler kolaydı. Sövüyordun otomatik sisteme, rahatlıyordun.

Varsa öyle bir makine, bir zahmet asgari ücretleri de ona bağlasınlar. Yok ama yapamazlar… “Bu insanlar nasıl geçiniyor?” diye bilgisayarın devreleri yanar, sigortası atar!

Zira baktılar otomatik sistemde dur durak yok. Fişi çekip, sigortayı kapattılar. Vergiden kısıp idare etmeye çalışıyorlar.

★★★

İngiltere, İspanya, Fransa, Almanya… Zenginleri saymayı bırakalım… Dipteki Slovenya’ya bakalım! Benzin 1.24 Euro… Asgari ücret 643 Euro… Onlar bile 518 litre benzin alıyor asgari ücretle…

Yani neymiş? Avrupa’da en ucuz maaş da bizdeymiş! Alım gücü yerlerdeymiş. Millet borç içindeymiş. Büyük ülke olmak bunu gerektirir. Gıkını çıkartan bizden değilmiş!

★★★

Akaryakıt Türkiye’nin en büyük vergi kalemi… Maazallah günün birinde vatandaş bir hafta araç kullanmayacak, bütçe açığı iyice artacak. Ülkede araç kullanmak bildiğin lükse kaçmak…

Gelirler artmazsa araba yerine ata bineceğiz, lakin arpa da ithal ediliyor. O da dolara endekslenir, üstüne ÖTV getirilir, aynı hesaba gelir.

Resmen halk derebeylik düzeni gibi sadece devlet için çalışıyor… Peki, toplanan para nereye gidecek? Diyanet’in bütçesine mi yoksa Zafer Havalimanı garanti geçiş ödemesine mi? Bak onu kimse bilmiyor.

Kriz arasa biz yokuz!

Kriz yok” deyip duruyorlar. Peki yaşadığımız süreci nasıl adlandırıyorlar? Çeşitli olasılıklar söz konusu…

Ya, “Siz bu yaşananlara kriz mi diyorsunuz? Bu gördüğünüz daha hiçbir şey… Esas sonbaharda görün bakın, kriz nasıl olurmuş anlayın” demek istiyorlar. Ya da senin, benim için konuşmuyorlar… Ne demeye üstümüze alınıyoruz ki?

★★★

Yine de algı önemli… Şimdi kriz var deseler, “Kim çıkardı?” diye soranlar olacak. Kim cevaplayacak?

Bakın; dolar 4 liraya çıktı, kriz yoktu… Dolar 5 liraya çıktı, kriz hiç olmadı… Dolar 6 liraya çıktı, krizi aradık, bulamadık.

Dolar 7 lira oldu, “Hani nerede kriz” diye sordu… Al sana dolar 8’i geçti, 9’un yanı başında… Ne fark eder, dolar 101.11.12 lira olsa?

Kriz ararsa kimse yok ortada… Sedat Peker’in kayıtlı, kanıtlı iddialarına cevap vermiyorlar. Çıkıp ekonomik durumu mu anlatacaklar?

★★★

Belli ki ülkede sadece ben krizdeyim… Ben “Kriz var” deyince kriz oluyor. Demezsem yok oluyor! O zaman krizin müsebbibi benim… Allah da beni kahretsin!

Tasarruf falan yapılacakmış, bu sayede aşılacakmış! Dahice de kriz yokken ne gerek vardı? Porsiyonları küçültün tavsiyesi bile düzelmemiz için yetti de arttı…

★★★

Sorunlarımız çok net… Birkaç yılda düzelebilecek kadar basit değil… İş o hale geldi ki, buna “kriz” demek enayiliktir. Fazlası bile az kalabilir.

Boyutu ve nedenleri yönetim tarafından yeterli ölçüde algılanabilmiş olsaydı, önlenmesi için gerekli tedbirler alınabilirdi. Zira o görüş açısına sahip değiller… Durum tespiti ve bilgi açısından yetersizler.

★★★

İşler kötü gittiğinde siyasetin gizli kutsal kitabı bize ne der? Önce mağdur olduğunu söyle… Suçu başkalarına at, düşman yarat…

Onları ahmak yerine koymaktan çekinme. Gözlerinin içine baka baka konuş… “Ekonomi iyi yolda” deyip, bekle… Yerse…

★★★

Sahi neyin, nasıl düzelmesini bekliyorlar? Enflasyon mu düşecek? Faizler mi inecek? Dolar mı duracak? Borçlar mı azalacak? İşsizler iş mi bulacak? Bunlar kendiliğinden mi olacak?

Ülkeyi öyle bir hale soktular ki, bize müjde değil, mucize lazım… Sürekli aynı yanlışı yaparak doğruyu bulmaya çalışıyorlar.

★★★

Mevcut düzende Türkiye’ye para gelmez. Para politikası böyle yürütülmez! Yıllar yılı insanları başarı palavrasıyla kandırdılar. Şimdi kitleler harcamak için değil, borçlarını ödemek için para kazanıyorlar.

Keyfe keder yönetilen, bir gecede kararnamelerle kuralların değiştiği ülkede neye yatırımını yapıp, hakkını nasıl koruyacaksın? Malına, mülküne çökerler farkına bile varmazsın.

★★★

Esas sorun “adalet sisteminin” çökmesi… Adalet sistemine çökülmesi… Türkiye’nin güvensizliği iliklerine kadar hissetmesi… İleride anlatacaklar, “Neydi o 2020’lerde Türkiye’nin hali?” diye…

Tarihe şahitlik ediyoruz. Karanlık yıllar bunlar… Neydi? Halkımıza hizmetti… Peki!

PaylaşPaylaşGönderPaylaşPaylaş
reklam metni reklam metni reklam metni
Önceki İçerik

Lancet: Sinovac’ın aşısı semptomatik COVID-19’a karşı yüzde 83,5 etkili

Sonraki İçerik

Çin ve Güney Sudan liderleri diplomatik ilişkilerin 10. yılını kutladı

İlgili İçerik

Bakan Bilgin açıkladı: EYT’de iki gruba kötü haber!
Ekonomi

Emekli Temmuz dönemi için ısrarlı: Seyanen zam olmadıktan sonra hiçbir şey kurtarmaz

BES-AR: Dört kişilik memur ailesinin açlık sınırı 48 bin 43 lira oldu
Ekonomi

BES-AR: Dört kişilik memur ailesinin açlık sınırı 48 bin 43 lira oldu

Halkın borç alma oranı yüzde 50’ye yaklaştı
Ekonomi

İPA’nın çalışma hayatı araştırmasında dikkat çeken sonuçlar

ABD-İran mutabakatı küresel piyasalara nefes aldırdı
Ekonomi

ABD-İran mutabakatı küresel piyasalara nefes aldırdı

İşte Merkez Bankası’nın yeni yol haritası
Ekonomi

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

Bakan Bilgin açıkladı: EYT’de iki gruba kötü haber!
Ekonomi

En düşük emekli aylığı için yasal düzenleme hazırlığı…

Sonraki İçerik
Çin ve Güney Sudan liderleri diplomatik ilişkilerin 10. yılını kutladı

Çin ve Güney Sudan liderleri diplomatik ilişkilerin 10. yılını kutladı

Gündem

İşte rakamlarla 36. NATO Zirvesi…

İşte rakamlarla 36. NATO Zirvesi…

Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı

Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı

A Milli Erkek Voleybol Takımı, Çin’i 3-0 mağlup etti

A Milli Erkek Voleybol Takımı, Çin’i 3-0 mağlup etti

Taksiciler ve Martı TAG davası sonuçlandı…

Taksiciler ve Martı TAG davası sonuçlandı…

Çin Dışişleri Bakanı: BRICS güvenlik toplantısında bir kez daha çok taraflılık vurgulandı

Çin Dışişleri Bakanı: BRICS güvenlik toplantısında bir kez daha çok taraflılık vurgulandı

Eğitim Sen: “Öğrenciler, hak savunucuları serbest bırakılmalıdır”

Eğitim Sen: “Öğrenciler, hak savunucuları serbest bırakılmalıdır”

Özdağ’dan MESEM tepkisi: “Vicdansız bir düzenin sonuçlarıyla karşı karşıyayız”

Özdağ’a Şeyh Said’in “hatırasına hakaretten” para cezası…

CHP’li Bağcıoğlu: “Bu coğrafyada kritik savunma projelerinde geç kalma lüksümüz yoktur”

Yankı Bağcıoğlu’ndan İHA uyarısı

Mamdani’nin desteklediği sol adaylar ön seçimi kazandı

Mamdani’nin desteklediği sol adaylar ön seçimi kazandı

Nimet Özdemir, İYİ Parti’den istifa etti

CHP’den istifa eden Nimet Özdemir, AKP’ye katıldı

  • Künye / İletişim
  • Gizlilik Politikası
Bizi takip edin

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Video
  • Podcast
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Dünya
  • Yerel Yönetimler
  • Sağlık
  • Sürdürülebilirlik
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Spor
  • Medya
  • Asya Gündemi
  • TBMM

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist