Yön Haber
YÖN Radyo
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Podcast
Video
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Yön Haber
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Yön Haber
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Güncel

Oto galerideki fiyatlar bayileri geride bıraktı

Oto galerilerde satılan araçların fiyatı bayileri geride bıraktı. Galericiler bayilerde sıfır araç bulunamadığı için fiyatların kendilerinde daha yüksek olduğunu belirtti.

Yayınlanma Tarihi: 29 Eylül 2021 - 16:58:26
Güncelleme Tarihi: 29 Eylül 2021 - 16:58:26
Oto galerideki fiyatlar bayileri geride bıraktı
PAYLAŞPAYLAŞPAYLAŞWechat

Pandemi döneminde üretim durması nedeniyle başlayan araç sıkıntılı çip kriziyle sürüyor. ÖTV indirimine rağmen birçok kişi araç bulmakta zorlanıyor. Galeriler bu durumu fırsata çevirmiş durumda. Öyle ki galeride otomobil bayideki aynı otomobilden daha yüksek fiyata satılıyor.

“BAYİLERDEN DAHA YÜKSEK FİYATA ARAÇ SATIYORUZ”

Galeri Müdürü Ahmet Elüstün, bayilerden daha yüksek fiyata otomobil sattıklarını kabul ederek, “Şu an bayilerden daha yüksek fiyata satıyoruz. Bayilerde sıfır araç bulunamadığı için esnafta daha yüksek oluyor. Çünkü biz sattığımızı yerine koyamıyoruz. Biz yerine koyamadığımız için o yüzden esnafta yüksek oluyor. Bayiler araç temin etmiyor. Araç gelmediği için onlar arz ve talebi karşılayamıyorlar. Bayilere araç geç geliyor” dedi.

Elüstün, “Araç gelmediği için 3-4 ay sonrasına sıra veriyorlar ve yatırdığı paranın üstünü istiyorlar. Fiyat garantisi vermiyorlar. Bu yüzden insanlar dışarılara bakıyor. Bayide şöyle bir politika var. Esnaf yükselttiği için fiyatları bayi de fiyat garantisi vermiyor. İnsanlar kapora veriyorlar ama 200 bin liralık araç 240 bin lira olunca insanlar almak zorunda kalıyor. Bayide 250 olunca esnafta da 260 bin liraya çıkıyor ara. Galeride daha ucuz olması gerekmiyor çünkü biz de yüksek fiyattan almış oluyoruz. İnternette fiyatları baz alarak ona göre fiyat yazıyoruz. Bayilerde ilan koyduğu için biz onları baz alarak fiyat koyuyoruz. Aslında vatandaş fiyatı yükseltiyor. Bu şekilde fiyatlar yükseliyor. Bayiler zaten esnafa araba vermiyorlar bayi bizim koyduğumuz fiyatlara göre fiyat yükseltiyor. Doğal olarak bu da esnaf daha pahalı satıyora geliyor” diye konuştu.

“OTOMOBİL ALMAYA GELEN BİNİCİLERİ SÜZÜYORUZ”

Otomobil bayisinde satış Müdürü olarak çalışan Pınar Bingöl ise galericilere otomobil satmamaya dikkat ettiklerini belirtti.

Bingöl, “Daha yüksek fiyattan satıldığını duyuyoruz. Olmaması gerekir ama araç bulunurluğu az olduğu için insanlar galerilerden tercih ediyorlar. Fiyatlar yüksek olmasına rağmen alışlarını oralardan gerçekleştiriyorlar. Biz mümkün mertebe binicileri süzmeye çalışıyoruz. Gelen müşterilerimiz arasından araçları kullanacak kişileri satmayacak kişileri seçiyoruz. Nasıl yapıyoruz? Sohbet ederek onları tanıyarak mümkün mertebe onları anlamaya çalışıyoruz. Bunu yapmayan bayiler var onlardan tedarikini sağlıyorlar. Oralardan kendi alımlarını yapıp kendi pazarlarına daha yüksek fiyatlarla sunuyorlar. Talep çok fazla ama arz düştü. Dolayısıyla belli oranda sıkıntı oluşuyor. Fiyat dengelerinde ve araç bulunurluğunda sıkıntılar oluyor. Galerici istediği fiyattan satma yetkisine sahip bir kurumdur. Aracın olmadığı zamanda elinde varsa ürün istediği fiyattan satma yetkisine sahip. Benim 234 bin liraya sattığım ürünü dışarıda 245 bin liraya bir galerici satabiliyor” dedi.

“BAYİLER GALERİ ARACILIĞI İLE KÂRI BÖLÜŞÜYOR”

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, galericiler ve bayiler arasında anlaşmalar yapıldığını söyledi.

Ağaoğlu, “Bir ÖTV fırsatçılığı var. Nedir bu ÖTV fırsatçılığı? Biliyorsunuz piyasa canlansın pandemiden sonra ekonomik durumu zayıflayan insanlar da araç sahibi olabilsinler diye kamu otoritesi bir karar aldı. Araçlardaki ÖTV oranlarını indirdi yani devlet vergisinden vazgeçti. Bazı araçlarda bu 45 bin liraya kadar çıkabiliyor. Bunu fırsata çevirmek isteyen kötü niyetli bir kısım bayi ellerindeki araçları anlaşmalı galerilere veriyorlar o aracın ederi 330 bin lira ise ÖTV indiriminden önceki fiyata galeri aracılığı ile satıyor aradaki kârı da bölüşüyorlar. Ayrıca bazı bayilerde araç yok.

Araç olmayınca arz talep gereği fiyat yükseliyor. Galeride sıfır araç ne arıyor? Bayiden alıyor. Neden aldığı belli. Karaborsada satmak için. Yani aslında bayinin satması gereken araç galeriye geçiyor.  Galeri o aracın fiyatını yüzde 10 arttırarak tekrar piyasaya sürüyor. Burada bazı kötü niyetli galericiler ile yetkili bayi aralarında anlaşarak haksız kazanç elde ediyorlar” diye konuştu.

(DHA)

PaylaşPaylaşGönderPaylaşPaylaş
reklam metni reklam metni reklam metni
Önceki İçerik

Son anket: Yüzde 68,8’in korkusu aynı!

Sonraki İçerik

Yemeksepeti’nde bir dönem sona erdi: 20 yıl sonra değiştirildi

İlgili İçerik

Veli-Der: Çocuklar; yoksulluk ve geleceksizlik sarmalına mahkum edilmektedir
Güncel

Veli-Der: Çocuklar; yoksulluk ve geleceksizlik sarmalına mahkum edilmektedir

AKOM’dan İstanbul için sağanak uyarısı
Güncel

İçişleri Bakanlığı’ndan kuvvetli yağış ve fırtına uyarısı

İstanbul’daki NATO Parlamenter Zirvesi’ne 20 Meclis Başkanı katılacak
Güncel

İstanbul’daki NATO Parlamenter Zirvesi’ne 20 Meclis Başkanı katılacak

Böcek ailesinin zehirlenerek ölümüne ilişkin davada karar çıktı
Güncel

Böcek ailesinin zehirlenerek ölümüne ilişkin davada karar çıktı

TÜİK’e göre Türk halkı en çok uykuya zaman ayırdı…
Güncel

TÜİK’e göre Türk halkı en çok uykuya zaman ayırdı…

ÖSYM yetkilileri hakkında harekete geçildi
Güncel

ÖSYM’den hafta sonu çifte e-YDS mesaisi

Sonraki İçerik
Yemeksepeti’nde bir dönem sona erdi: 20 yıl sonra değiştirildi

Yemeksepeti'nde bir dönem sona erdi: 20 yıl sonra değiştirildi

Gündem

Çin Dışişleri Bakanı: Kamboçya ile dostluğumuzu ilerletmeye hazırız

Çin Dışişleri Bakanı: Kamboçya ile dostluğumuzu ilerletmeye hazırız

Erdoğan: “Kayıt dışı siyaset yapma dönemi artık kapanmıştır”

Erdoğan: Türkiye’nin arınmış bir ana muhalefet partisine ihtiyacı var

Ankara’da NATO operasyonu sürüyor: Tutuklu sayısı 178’e ulaştı

Ankara’da NATO operasyonu sürüyor: Tutuklu sayısı 178’e ulaştı

Özgür Özel: Siz yolunuzdan dönmedikçe ben de bu yoldan dönmeyeceğim

Özgür Özel: Biz mağlubiyetleri geride bıraktık

TBMM’ye, 9 milletvekili hakkında toplam 13 yeni fezleke sunuldu

Yeni dokunulmazlık dosyaları TBMM’de

Kadir İnanır’dan haber var! Arkadaşı paylaştı

Usta oyuncu Kadir İnanır hayatını kaybetti

Veli-Der: Çocuklar; yoksulluk ve geleceksizlik sarmalına mahkum edilmektedir

Veli-Der: Çocuklar; yoksulluk ve geleceksizlik sarmalına mahkum edilmektedir

50 yaşında yeniden liseli oldu, çocuğu yaşındaki öğrencilerle kep attı

50 yaşında yeniden liseli oldu, çocuğu yaşındaki öğrencilerle kep attı

AKOM’dan İstanbul için sağanak uyarısı

İçişleri Bakanlığı’ndan kuvvetli yağış ve fırtına uyarısı

Bilim insanları: Avrupa’daki sıcak hava dalgası iklim krizinin sonucu

Bilim insanları: Avrupa’daki sıcak hava dalgası iklim krizinin sonucu

  • Künye / İletişim
  • Gizlilik Politikası
Bizi takip edin

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Video
  • Podcast
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Dünya
  • Yerel Yönetimler
  • Sağlık
  • Sürdürülebilirlik
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Spor
  • Medya
  • Asya Gündemi
  • TBMM

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist