Yön Haber
YÖN Radyo
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Podcast
Video
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Yön Haber
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Dünya
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Daha Fazla
    • Yaşam
    • Sağlık
    • Yerel Yönetimler
    • Medya
    • Avrupa
    • Sürdürülebilirlik
    • Teknoloji
    • Spor
    • Video
    • Podcast
    • Asya Gündemi
    • TBMM
Yön Haber
Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
Anasayfa Sağlık

Pandemi döneminde epilepsi hastaları risk altında mı?

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Demet İlhan Algın, Epilepsi hastalarının Covid-19'a yakalanma risklerine dair değerlendirmelerde bulundu.

Yayınlanma Tarihi: 26 Nisan 2021 - 19:40:09
Güncelleme Tarihi: 26 Nisan 2021 - 19:40:09
Pandemi döneminde epilepsi hastaları risk altında mı?
PAYLAŞPAYLAŞPAYLAŞWechat

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Demet İlhan Algın, Covid-19 pandemisi döneminde kronik bir hastalık olan epilepsi hastalarının da endişelerinin arttığını vurguladı.

“Epilepsi dışında kronik hastalığınız varsa…”

Covid-19’un akciğer ve kalp tutulumu dışında merkezi sinir sistemi, periferik sinir sistemi ve multisistemik tutuluma neden olduğunun da artık çok iyi bilindiğini söyleyen Algın, “Epilepside Covid-19’a yakalanma ve şiddetli geçirme riskiniz eğer ek bir kronik hastalığınız, bağışıklık sisteminde bozukluk ve buna yönelik tedavi alma durumunuz varsa artar. Epilepsi dışında kronik hastalığınız yoksa yakalanma riskinizde bir artış olması beklenmemektedir” dedi.

“Epilepsi nöbetlerinin şiddeti artabiliyor”

Covid-19 hastalığının mevcut epilepsi nöbetlerini tetiklediği veya kötüleştirdiği konusunda ilk zamanlarda yeteri kadar veri olmadığına dikkat çeken, Doç. Dr. Algın, ” Covid-19 geçiren epilepsi hasta sayımız artıkça gördük ki Covid-19 enfeksiyonu epilepsi nöbetlerini ve epilepsi nöbetlerinin şiddetini artırabiliyor. Ayrıca daha önce epilepsi hastalığı olmayan fakat Covid-19 geçiren hastalarda epilepsi nöbetleri olabiliyor. Pandemi döneminde Klinik Nörofizyoloji Bilim Dalı’nda epilepsi ile takipte olan hastalardaki gözlemlerimiz nöbet sıklığı ve nöbet şiddetinde bir artış olabilir fakat bu yüksek oranlarda değildir. Bu dönemde epilepsi hastalarının koronavirüs için verilen ilaçları takip eden hekimlerinin kontrolünde ilaç etkileşimine girmeyecek ilaçları alması önemlidir.” diye anlattı.

“Aşının epilepsinin kötüleşmesine yol açtığına dair hiçbir kanıt yok”

Doç. Dr. Demet İlhan Algın, açıklamasını şöyle sürdürdü;

“Türkiye’de ilk Covid-19 aşısı 13 Ocak 2021 tarihinde sağlık çalışanlarına yapılmaya başlandı. Sonrasında risk gruplarına göre aşılama sayısı giderek artmaktadır. Türkiye’de şu anda hastaların tercihine göre Sinovac ve Biontech aşısı yapılmaktadır. Epilepsi hastalarının aşılamadan sonra daha yüksek yan etki riski altında olduğuna dair kanıt yoktur. Herhangi bir aşıda olduğu gibi, bazı kişilerde kısa vadede nöbet eşiğini düşürebilecek bir ateş gelişebilir ve nadiren ani bir nöbete neden olabilir. Bu aşının epilepsinin kötüleşmesine veya beyin hasarına yol açtığına dair hiçbir kanıt yoktur. Aşı olduktan sonra ateş yaygın bir yan etkidir. Ateşin Covid-19 aşısı yapıldıktan sonra bir yan etki olduğu bildirildi, çünkü bağışıklık sistemi vücutta bağışıklık oluşturmak için tepki veriyor.

“ILAE ve Dünya Sağlık Örgütü aşı ile korunmayı önermektedir”

Epilepsili bazı kişilerde ateşin tetiklediği nöbetler vardır. Bununla birlikte, Covid-19 riskleri ve Covid-19 aşılarının güvenliği hakkındaki mevcut veriler hala aşılamayı desteklemektedir. Parasetamol gibi ateş düşürücü ilaçların aşı sonrası alınması riski azaltabilir. Alerjisi olan, özellikle aşı içindeki herhangi bir alerjen maddeye karşı duyarlılığı olan, immun sistemi baskılayan ilaç kullanan epilepsi hastaları aşı olmadan önce bu durumu mutlaka doktora bildirmelidir. Uluslararası Epilepsi ile Savaş Derneği (ILAE) ve Dünya Sağlık Örgütü özel bir engel olmaması durumunda aşı ile korunmayı önermektedir. Takip eden doktorunuzun görüşünü almanız önerilmektedir.”

KAYNAK: İHA

PaylaşPaylaşGönderPaylaşPaylaş
reklam metni reklam metni reklam metni
Önceki İçerik

Ziya Selçuk’tan yüz yüze eğitim açıklaması

Sonraki İçerik

İnsanlık aşıya, Batı, hegemonyaya hasret

İlgili İçerik

39 ilaç için toplatılma kararı
Sağlık

32 ilaç daha geri ödeme kapsamına alındı

Kayıhan Pala: “Sağlık Bakanlığının uyuşturucuyla mücadele eylem planı nedir”
Sağlık

CHP’li Pala’dan Sağlık Bakanlığı’na “kızamık verilerini açıklayın” çağrısı

Covid-19’da karantina süresi değişti
Sağlık

Sağlık Bakanlığı 3 vatandaşın test sonuçlarını duyurdu

Covid-19’da karantina süresi değişti
Sağlık

Sağlık Bakanlığı’ndan hantavirüs açıklaması…

Covid-19’da karantina süresi değişti
Sağlık

Sağlık Bakanlığı’ndan hantavirüs açıklaması

Diş tedavinizi ertelemeyin; daha büyük hastalıklara neden olabiliyor
Sağlık

Türkiye’de diş sağlığı alarm veriyor! Yatırım ve kadro yetersiz…

Sonraki İçerik
İnsanlık aşıya, Batı, hegemonyaya hasret

İnsanlık aşıya, Batı, hegemonyaya hasret

Gündem

İşte rakamlarla 36. NATO Zirvesi…

İşte rakamlarla 36. NATO Zirvesi…

Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı

Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı

A Milli Erkek Voleybol Takımı, Çin’i 3-0 mağlup etti

A Milli Erkek Voleybol Takımı, Çin’i 3-0 mağlup etti

Taksiciler ve Martı TAG davası sonuçlandı…

Taksiciler ve Martı TAG davası sonuçlandı…

Çin Dışişleri Bakanı: BRICS güvenlik toplantısında bir kez daha çok taraflılık vurgulandı

Çin Dışişleri Bakanı: BRICS güvenlik toplantısında bir kez daha çok taraflılık vurgulandı

Eğitim Sen: “Öğrenciler, hak savunucuları serbest bırakılmalıdır”

Eğitim Sen: “Öğrenciler, hak savunucuları serbest bırakılmalıdır”

Özdağ’dan MESEM tepkisi: “Vicdansız bir düzenin sonuçlarıyla karşı karşıyayız”

Özdağ’a Şeyh Said’in “hatırasına hakaretten” para cezası…

CHP’li Bağcıoğlu: “Bu coğrafyada kritik savunma projelerinde geç kalma lüksümüz yoktur”

Yankı Bağcıoğlu’ndan İHA uyarısı

Mamdani’nin desteklediği sol adaylar ön seçimi kazandı

Mamdani’nin desteklediği sol adaylar ön seçimi kazandı

Nimet Özdemir, İYİ Parti’den istifa etti

CHP’den istifa eden Nimet Özdemir, AKP’ye katıldı

  • Künye / İletişim
  • Gizlilik Politikası
Bizi takip edin

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Hiç Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Anasayfa
  • Güncel
  • Ekonomi
  • Siyaset
  • Video
  • Podcast
  • Emek Dünyası
  • Kültür-Sanat
  • Dünya
  • Yerel Yönetimler
  • Sağlık
  • Sürdürülebilirlik
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Spor
  • Medya
  • Asya Gündemi
  • TBMM

© 2020 YÖN Haber | Tüm Hakları Saklıdır

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist